Skarbnik

6 czerwca 2024

Emilia Skrzypek

   Tel.: +48 15 87-45-121

   e-mail: eskrzypek@batorz.gmina.pl

 

Skarbnik jest Głównym Księgowym Budżetu. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  • organizowanie i prowadzenie rachunkowości Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie,
  • organizowanie i wykonywanie obsługi budżetu Gminy,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  • dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów,
  • kontrasygnata dokumentów, na podstawie których Gmina zaciąga zobowiązania stanowiące podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,
  • opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy,
  • sporządzanie rocznych projektów budżetu Gminy i przedkładanie ich w obowiązującym trybie do uchwalenia,
  • koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad sprawozdawczością finansową budżetu Gminy,
  • kontrolowanie legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu i jego zmiany oraz prowadzenie sprawozdawczości i analiz,
  • kontrolowanie prawidłowości dysponowania środkami zgromadzonymi z kredytów bankowych,
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz Zarządzeń Wójta, dotyczących budżetu Gminy,
  • opracowywanie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i przedkładanie go w obowiązującym trybie do RIO i Rady celem uzyskania opinii,
  • opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy oraz zgłaszanie swoich propozycji wójtowi i radzie gminy,
  • wykonywanie innych czynności doraźnie zleconych przez bezpośredniego przełożonego, a wynikających z rodzaju umówionej pracy,
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad stanowiskami pracy ds. księgowości budżetowej, księgowości, księgowości podatkowej, wymiaru podatku oraz gospodarki wodnej i rozliczeń VAT,
  • nadzorowanie, organizowanie i koordynowanie pracy Referatu Planowania i Finansów.