Nowe przepisy w ZUS od 1 stycznia 2018 roku

14 listopada 2017

Od 1 stycznia 2018 roku płatności do ZUS będą prostsze i wygodniejsze. Zamiast trzech
lub czterech przelewów przedsiębiorca będzie realizował jeden miesięcznie. Poda znacznie mniej danych w opisie przelewu, a składki i tak zostaną rozliczone poprawnie. Zmieni się także sposób rozliczania składek, co ma szczególne znaczenie dla osób z zadłużeniem
w ZUS.

Dziś każdy płatnik musi co miesiąc wykonać co najmniej trzy przelewy, żeby uregulować składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i inne fundusze. Musi przy tym poprawnie wskazać w formularzu przelewu wiele danych, m.in. NIP i numer deklaracji rozliczeniowej, żeby wpłata zaksięgowała się prawidłowo.
31 grudnia dotychczasowe rachunki ZUS zostaną zamknięte. Od 1 stycznia składki będzie można opłacić wyłącznie na swój indywidualny rachunek składkowy. Dlatego Zakład już od października rozpoczął wysyłkę listów poleconych w tej sprawie, żeby do końca roku każdy przedsiębiorca poznał swój numer rachunku. Jeśli płatnik zmienił swój adres do korespondencji, powinien jak najszybciej zaktualizować go w ZUS, aby ten ważny list mógł trafić pod właściwy adres.
Ważne!
Jeśli płatnik do końca grudnia 2017 r. nie otrzyma informacji o numerze rachunkuskładkowego, powinien zgłosić się do ZUS albo zadzwonić  do Centrum ObsługiTelefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na szkolenia, na których wyjaśni zmiany, jakie zajdą w opłacaniu składek.
Podczas szkoleń eksperci ZUS zaprezentują, jak będzie wyglądać rozliczanie składek
od stycznia 2018 roku.
Szczegółowe informacje o zapisach na szkolenia można znaleźć na stronie www.zus.pl
w zakładce „Wydarzenia i szkolenia”, wybierając w wyszukiwarce odpowiednią miejscowość.
Więcej informacji na temat e-składki i nowych zasad rozliczeń z ZUS, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2018 roku, można znaleźć nawww.zus.pl/eskladka.

Więcej informacji w załączniku: Broszura e-Składka

Urząd Gminy Batorz

Adres Batorz Pierwszy 52A
23-320 Batorz
Fax +48 15 874-51-32
E-mail sekretariat@batorz.gmina.pl
Telefon GMINA: +48 15 874-51-34 WÓJT GMINY: +48 015 874-51-38 ZASTĘPCA WÓJTA: +48 015 874-58-22
Wpłaty Konto główne (podatki, woda, opłata skarbowa) 24 8717 1110 2008 8000 3838 0002 Konto na odpady 44 8717 1110 2008 8000 3838 0030

Godziny pracy

Poniedziałek : 8:00 - 16:00 Wtorek : 8:00 - 16:00 Środa : 8:00 - 16:00 Czwartek : 8:00 - 16:00 Piątek : 8:00 - 16:00

Przydatne linki