DODATEK WĘGLOWY
Ośrodek Pomocy Społecznej w Batorzu informuje, że wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać do końca listopada 2022 w siedzibie Ośrodka, pokój nr 7
Należy pamiętać, że informacje wpisane we wniosku o wypłatę dodatku węglowego są podawane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Wzór wniosku można pobrać tutaj lub otrzymać w wersji papierowej w siedzibie Ośrodka.
Wnioski można składać w formie tradycyjnej lub drogą elektroniczną. Dokument złożony za pomocą środków komunikacji elektronicznej musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego. Adres do doręczeń elektronicznych należy wyszukać poprzez wpisanie w ePUAP , w pozycji „Znajdź urząd, w którym chcesz załatwić sprawę” nazwy: Ośrodek Pomocy Społecznej Batorz. Wnioski przesłane na zwykły adres email pozostawia się bez rozpatrzenia (art.63 § 1 KPA).
Świadczenie przysługuje gdy głównym źródłem ogrzewania jest urządzenie grzewcze zużywające paliwo stałe tj. węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego. Wypłata dodatku węglowego nastąpi w terminie do 1 miesiąca od daty złożenia prawidłowego wypełnionego wniosku
Każdy wniosek będzie weryfikowany w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Informacja o przyznaniu dodatku będzie przesyłana na podany we wniosku adres poczty elektronicznej lub możliwa do odbioru w OPS. Nie odebranie w.w informacji nie wstrzyma wypłaty dodatku.
Odmowa przyznania dodatku lub rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku następuje przez wydanie decyzji administracyjnej.
INFORMACJE DODATKOWE MOŻNA UZYSKAĆ NA STRONIE
MINISTERSTWA KLIMATU I ŚRODOWISKA.
Dodatek węglowy – Ministerstwo Klimatu i Środowiska – Portal Gov.pl (www.gov.pl)